Protestantse Gemeente Westzaan

De Protestantse Gemeente Westzaan (PGW) is ontstaan uit de gefedereerde (1982) Gereformeerde Kerk en de Hervormde Gemeente van Westzaan. Ze vormt nu een kleine, maar actieve groep van zo’n 300 leden binnen én buiten Westzaan.

Veel gemeenteleden zetten zich in zowel voor het ouderenwerk, als voor allerlei jeugd- en jongerenactiviteiten. Daarom zien wij de toekomst vol vertrouwen tegemoet!

Wat voor kerk willen wij zijn voor Zaanstad?

Wij zijn een levendige open kerk, waarin iedereen welkom is en jong en oud zich thuis voelt. Een kerkgemeente, waarin ieder zich gehoord weet en waar men wordt uitgedaagd om initiatieven te ontplooien.

Wij geloven dat wij als kerk van Jezus Christus een bijdrage kunnen leveren aan de samenleving, zowel in Westzaan als daarbuiten.

Daarom proberen wij een kerk te zijn die midden in de maatschappij staat en zich geroepen voelt, vanuit ons geloof, de aarde en al wat daar op en in is, zo goed mogelijk te beheren en in stand te houden.

Grote of St. Joris Kerk
Kerkbuuurt 37 (ingang Torenstraat)
1551 AB Westzaan

Diensttijden