Kogerkerk

De Kogerkerkgemeente (officieel de Hervormde gemeente van Koog aan de Zaan en Zaandijk) maakt deel uit van de Protestantse kerk Nederland. Zij wil een open en gastvrije gemeente zijn, die – geïnspireerd door het Bijbelse visioen van vrede en gerechtigheid en met zorg voor de aarde – zich inzet voor mensen dichtbij en veraf.

Het hart van de gemeente klopt in de zondagse eredienst. Daarin vinden wij van belang:

• een stijlvolle liturgie met ruimte voor stilte en bezinning

• goede exegese

• prediking die bemoedigt, raakt en inspireert.

Tienmaal per jaar delen we met elkaar brood en wijn.

De diensten vinden iedere zondag plaats in de Kogerkerk, een klein monumentaal kerkgebouw in het hart van Koog aan de Zaan, met een historisch orgel en een koororgeltje.

De gemeentezang wordt begeleid door twee vaste organisten, die ieder door hun eigen speelwijze een bijzonder karakter aan de diensten geven.

Wij zingen uit het nieuwe liedboek ‘Zingen en bidden in huis en kerk’, dat in mei 2013 is uitgekomen. Regelmatig participeert een zanggroep, gevormd door gemeenteleden in de eredienst.

Kerkstraat 14

1541 HA Koog aan de Zaan

Diensttijden

de diensten op zondagmorgen beginnen alle om 10:00 uur.

kogerkerk1.jpg